Sunday, February 2, 2014

PANDANGAN IKHLAS & BENAR




Faekah bekas setiausaha politik MB Selangor dikecam kerana menasihatkan ahli politik di luar Selangor supaya belajar perlembagaan negeri termasuk proses serta prosedurnya selain tidak menghina Sultan Selangor dan jangan tidak terlalu yakin dengan diri sendiri.

Pandangan ini banyak kebenarannya. Malaysia mempunyai negeri-negeri yang punyai perlembagaan negerinya sendiri. Selangor memang cukup terbuka untuk mana-mana penduduk negeri lain berhijrah, mencari rezeki dan bertanding di negeri ini. Namun setiap negeri ada identiti dan maruahnya sendiri.

Di negeri yang dinaungi Sultan, Anak jati Selangor tak mungkin berpeluang untuk bertanding di negeri lain apatah lagi untuk menjadi Menteri Besar di negeri tersebut. Ini kerana DYMM Sultan mahu merasakan kepentingan negerinya diwarisi dan dijaga anak negerinya.

Saya tidaklah mempunyai semangat ketaksuban dan kenegerian yang tinggi. Sesiapapun boleh bertanding di Selangor, you are most welcome. Tetapi seperti anak-anak negeri lain, saya juga rasa tercabar apabila jawatan Menteri Besarnya dipegang oleh orang luar, bekas banduan seksual, dan rakus menggunakan negeri saya untuk batu loncatan ke Putrajaya.

Apakah Permatang Pauh, Lembah Pantai, Bandar Tun Razak dan penguasaan 2/3 ADUN Pakatan Rakyat di Selangor dan Pulau Pinang tidak memadai untuk dijadikan batu loncatan tersebut?

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140202/po_07/Khalid-nafi-arah-Faekah-kritik-Anwar#ixzz2s7iZjMQB
© Utusan Melayu (M) Bhd

11 comments:

M.Perry said...

Kenyataan sdri Faekah mewakili sentimen sebahagian besar anak kelahiran Selangor yang ingin menegakkan keadilan termasuk saya. Perlembagaan Malsysia, termasuk Undang-undang negeri telah menetapkan "do's" dan "dont's" bagi tingkah laku ahli politik warga dan pemerintah. Sebarang tingkah laku luar peraturan yang ditetapkan boleh dianggap sebagai salah laku undang-undang negara yang tertinggi diMalaysia.

Unknown said...

teriamkasih infonya,,
mantap

Quran with Tajweed said...

Quran is our guidance and we aim to help you in find your guidance also. I like to share with you this course as it will help in getting more understanding. Quran with Tafser is a brilliant course that is designed to benefit you. I recommend all Muslims to take it and also there are courses for Their kids.
You can join us here: https://www.eijazah.com/quran-interpretation/

zidan said...

hal yang sangat sulit dilakukan adalah belajar ikhlas, salam dari Stafaband

Anonymous said...

ninonurmadi
Lampung
Jakarta
Lampung
Jakarta
iMo
Handphone
Service
Kursus

Dina Novia said...

Hai terimakasih banyak telah berbagi.. mampir ke chord gitar chord gitar chord gitar

Raihan Abdillah said...
This comment has been removed by the author.
Raihan Abdillah said...

Suatu pandangan tentang keikhlasan memang sebaiknnya dipelajari bukan hanya ditafsirkan saja.. arti mimpi arti mimpi

Babas404 said...


Babas404 Tempat berbagi hal hal di inet

https://www.anugerahlogamabadi.com/besi-beton-polos/ said...

http://jasaakutanfreelance.com/2021/12/05/pengantar-cara-menghitung-pph-21/
http://jasaakutanfreelance.com/2021/12/05/cara-perhitungan-pph-21-karyawan-tetap/
http://jasaakutanfreelance.com/2021/12/05/cara-perhitungan-pph-21-karyawan-dengan-tunjangan-pajak/

Distributor besi beton MBT Steel Surabaya said...

Sangat menginspirasi. semoga saya bisa selalu istiqomah dalam menjalankan usaha saya menjadi distributor besi beton surabaya terpercaya dan menjual besi dan baja kualitas terbaik agar pelanggan senang